AJKP

Tájékoztató

Találkozó

Erdély

Második évünk első bennmaradós hétvégéjén Erdélybe látogattunk el, ahol rengeteg csodaszép helyen jártunk és megismerhettük, egy régen Magyarországhoz tartozó terület kultúráját, életét.

Kirándulásunk első napján (09.02) 11:30-kor a Széchenyi úti kollégiumtól indultunk el úti célunk felé autóbusszal. Ekkor ismerkedtünk meg egyik idegenvezetőnkkel, Erzsike nénivel, aki mindvégig nagyon aranyos és kedves volt velünk. Az út hosszú és fárasztó volt, de nagyon jól bírtuk. Egész úton beszélgettünk, nevettünk, zenét hallgatunk. A határt Ártándnál léptük át, majd a határátkelő utáni első megállóhely Nagyvárad volt, ahol a Királyhágót tekintettük meg.  Majd Csucsa, Bánffyhunyad útvonalon érkeztünk Körösfőre, ahol a kalotaszegiek szokásait, életét ismerhettük meg, valamint a református műemléktemplom és Vasvári Pál emlékmű megtekintése. Körülbelül 7 óra magasságában értünk Kolozsvárra, ahol első esténket töltöttük. Itt már vacsorával vártak bennünket. Egy főiskolai kollégiumban szálltunk meg.

Második nap (09.03) reggeli után Kolozsváron, történelmi városnézés következett, melynek keretében a Bocskai István szülőházat, a Szent Mihály templomot, Mátyás király szülőházát és szobrát, a Farkas utcai nevezetességeket, a Bolyai egyetemet és a Házsongárdi temetőt tekintettük meg. Itt már velünk volt másik idegenvezetőnk, Attila is, akitől rengeteg hasznos és fontos információt hallottunk. A Házsongárdi temetőben egy harmadik idegenvezető, Dávid is csatlakozott hozzánk, viszont ő csak addig, ameddig körbevezetett bennünket a temetőben. Ezek után Torda felé vettük az irányt, ahol betekintettünk a Római katolikus templomba, ahol 1568-ben elsőként mondták ki Európában a vallásszabadságot. Majd Szovátán a Medve-tó megtekintése következett, ami nekem nagyon tetszett, sajnáltam, hogy fürdésre nem volt lehetőségünk.

Mai napunk utolsó állomásaként pedig, megérkeztünk Székelyudvarhelyre, ahol vacsoráztunk, majd elfoglaltuk a szállást a Hajdu-panzióban, egy nagyon gyönyörű helyen. Itt három éjszakát töltöttünk el.

Harmadik nap (09.04) első állomásunk Szejkén volt, ahol székely kapukon keresztül mentünk fel Orbán Balázs sírjához. Itt a Székely Himnusz eléneklése előtt egy piros-fehér-zöld szalagot kötöttem fel a sírt körbevevő kerítésre, társaimhoz hasonlóan az előzőleg meglátogatott műemlékeknél. Nagyon nagy megtiszteltetés volt ez számomra, mivel Orbán Balázst mindenki a legnagyobb székelyként ismeri.

Majd innen elindulva Farkaslakán, Tamási Áron sírját tekintettük meg. Ezután Korond következett, ahol kb. fél órás szabadidőt kaptunk. Továbbindulva Parajdon álltunk meg hosszabb időre, ahol betekintettünk a parajdi sóbányába. Itt önállóan nézelődhettünk. Nekem ez a hely is nagyon tetszett, rendkívül érdekes volt. Szerettem volna a kalandparkot is kipróbálni, de sajnos nem volt rá lehetőség.

Mindezek után Erdély két legszebb természeti szépségét tekintettük meg, a Békás-szorost és a Gyilkos-tavat. A megnevezés nagyon találó, tényleg nagyon gyönyörű helyek, imádtam.

Majd a nap végén, szálláshelyünkre megérkezve vacsora, majd szabad program következett.

Negyedik nap (09.05) reggeli után ismét útra keltünk, hogy még több fantasztikus helyet tekintsünk meg. Reggeli után a Gimesi csángók földjére indultunk, közben érintve Máréfalvát, ahol a legszebb székely kapukat láthattuk. Majd Homoródfürdő, ahol a borvíz megkóstolására volt lehetőségünk. Nekem nem nagyon ízlett ez a víz, de ez szerintem azért van, mert nem ezzel vagyok megszokva, de természetesen megkóstoltam. Mindezek után Erdély legszebb hegyvonulatán, a Hargitán átkelve megérkeztünk Csíkszeredára, ahol a Milleneumi Makovec templomot és a Mikó-várat tekintettük meg. Majd megérkezve a gimesi csángók földjére, a Rákóczi vár és a régi vámház megtekintésére került sor.

Majd visszautaztunk a szállásra, vacsora és szabad program.

Ötödik, egyben kirándulásunk utolsó napján (09.06) elsőként a szálláshely, Székelyudvarhely szoborparkjának megtekintése volt a program, ám az idő elég borús volt, sőt néha esett is, így csak a buszból néztük meg ezt az emlékművet. Majd Székelykeresztúr, a Petőfi emlékpark következett, ahol ismét én tűzhettem ki a piros-fehér-zöld szalagot az emlékműre. Ezután következett Segesvár, a középkori Óvárost néztük meg, később pedig Marosvásárhely és Nagyvárad érintésével elindultunk Nyíregyháza felé, ahová kb. 7-8 órakor érkeztünk meg és nagyon finom vacsorát kaptunk.

Nagyon szépen köszönünk/köszönök mindent, az egyik kedvenc bennmaradós hétvégém volt. Nagyon gyönyörű helyeken jártunk és minden nagyon tetszett. Egyszerűen imádtam! J