AJKSZP

AJTP

EGY BEFEJEZETLEN ÜGY...

A végzős „aranyosok” utolsó, záró programhétvégéje, még egy tavalyi programhétvégéhez nyúlik vissza, melyen a Balaton kerékpárral való körbetekerését tűztük ki célul. A kilométerekből maradt még erre a tanévre, így, hogy ne maradjanak befejezetlen ügyek a negyedik év végére, teljesítenünk kellett a kötelességünket.

Korán reggel mi vonattal, a kerékpárok trailerrel indultak útnak a Balatonhoz. Aztán délben találkoztunk Zamárdiban, és cangáink nyergében vágtunk neki a napi adagunknak.  Első szállásunk Balatonfenyvesen volt, ahová késő délután érkeztünk meg bemelegítő 50 kilométer után. Az időjárás megfelelő volt a kerékpározáshoz, de kicsit hideg ahhoz, hogy a Balatonba ugorjunk. Ennek ellenére a bátrabbak a víz hőmérsékletére fittyet hányva vettették a habok közé magukat. Kis locsipocsi, majd következhetett a vacsora. A kerékpározás megtette a hatását, mert senkinél nem maradt semmi a tányéron. Ezek után, volt aki az egész napos utazástól fáradtan ágyba vetette magát, míg mások, -a keménymag-  Balaton-parti sétával vezették le felesleges energiáikat.

Túránk második napján 60 kilométer várt ránk. Az időjárás a megfelelő volt a nap végéig. Keszthelyen ebédeltünk, ahol pihenő gyanánt a Festetics Kastély kertjében és a sétálóutcán is tettünk egy sétát. Kis pihenőnk után továbbindultunk Badacsonyi szállásunk felé. Szigligeten megálltunk és felkaptattunk a várba. A várban nosztalgiáztunk egy kicsit, hiszen a 9. évfolyamon már kirándultunk a szigligeti várhoz. A nosztalgiázás közben gyönyörködtünk a kilátásban, és a viharfelhőkben! Viharfelhő?!! Gyorsan leereszkedtünk a kerékpárjainkhoz, nyeregbe pattantunk és villámgyorsan indultunk tovább. Az utolsó kilométereken aztán ránk szakadt az ég és az alsónadrágunkig eláztunk. A jókedvünknek ez nem állta útját, vidáman énekeltünk az esőben egészen a szállásig. Szállásunkon mindenki meleg fürdőt vett, majd az energiánkat a vacsorával pótoltuk. A vacsora után biliárdbajnokságot szerveztünk, melyen mindenki örömmel vett részt. A bajnokság után a jó megérdemelt alvás következhetett.

A harmadik napon levezetésképpen még megtettünk 50 kilométert balatonfüredi szállásunkig. Útközben Balatonudvarinál megálltunk, hogy középkori szív alakú sírok történetét hallgathassuk meg kiselőadás formájában. Majd egy nagy sprint következhetett a szállásig a vállalkozó szelleműekkel. A többiek kicsit lemaradva követtek minket. Érkezésüket taps fogadta szállásunk bejáratánál. A nap hátralevő részét a Balaton partján töltöttük, napfürdőztünk, strandröplabdáztunk, valamint fát gyűjtöttünk és nyársakat csináltunk az esti sütögetéshez. Az este a saját magunk készített vacsora mellett, visszaemlékeztünk a négy évünkre, jó és rossz emlékekre.

Késő estig beszélgettünk majd megállapítottuk, hogy KÖTELESSÉGÜNKET TELJESÍTETTÜK, KÖZÖS ÜGYÜNKET BEFEJEZETTNEK, TEKINTHETJÜK: KÖRBETEKERTÜK A BALATONT.