Dél-Dunántúli Régió

Tájékoztató

A tanév legjobb kirándulása

Az tanév legjobb kirándulása

A tanév utolsó programhétvégéje bizonyult a legjobbnak. Bár az időjárás nem fogadott bennünket kegyeibe, alapvetően nem lehet rá panasz. Pénteken a tanulás mellett kikapcsolódásra is jutott idő, közösen láttuk a helyi moziban a Vasember című filmet 3D-ben. Ez már önmagában nagy élmény volt sokaknak, főként a fiúk értékelték.

Szombaton nem kellett hajnalban kelni, hiszen ezúttal nem a korai vonattal utaztunk, hanem különjáratos busz vitt bennünket Győrbe. Előtte megálltunk Pannonhalmán is, ahol megtekintettük a hegy tetejére 996-ban épített apátságot. Az 1000 éves múltra visszatekintő intézményt nagyon igényesen, 21. századi színvonalon, mégis értékőrző módon újították fel. Sok érdekességet megtudhattunk az építészetéről, a könyvtárának tartalmáról és a szerzetesi életmódról a bejáratnál átvett audio guide segítségével. Győrben megebédelt az éhes társaság. Nagyon finom és kiadós ebédet kaptunk. Ezt követően elfoglaltuk szállásunkat egy kollégiumban. Mivel éppen kezdődött a győri kézisek BL meccse, ezért közösen megnéztük a tévészobában. A belvárosba indultunk ezt követően. A sétálóutca nagyon szép felújításon esett át. A püspöki székesegyházban megtekintettük Szent László király hermáját és Apor püspök sírját, valamint az egyházi negyed jellegzetes épületegyüttesét. Lesétáltunk a folyók találkozásához is. Különleges látvány volt, ahogy a sáros vizű Rába és a jóval tisztább Duna összefolyt. Vacsora után benéztünk az Édes Napok rendezvényeire is, ahol éppen a Bonbon Együttes adott szabadtéri koncertet. Este a városháza előtt nagy buli vette kezdetét, hiszen Veszprémből hazaérkezett a bajnok ETO csapata. Rengetegen gyűltek össze, hogy együtt ünnepeljék a színpadra lépő kézis lányokat. Nagyon kellemes volt ennek az ünneplésnek a részesévé lenni, hiszen mi is együtt szurkoltunk nekik délután. Ennél jobb napot nem is választhattunk volna a győri túránknak. Szerencsére csak késő este eredt el az eső.

Vasárnap sokáig pihenhettünk, majd reggeli után átbuszoztunk az egyetem területére. Itt a Mobilis kiállításon az Audiban gyártott motorokat, és autóalkatrészeket tekinthettük meg. Interaktív játékokon keresztül tesztelhettük autóvezetésben való jártasságunkat, még így jogsi előtt. Rengeteg érdekességet megtudhattunk és kipróbálhattunk. Ezeket az önfeledt pillanatokat kétszer megszakítottuk 1-1 kémiai-fizikai kísérletsort bemutató előadás erejéig. Nagyon meglepő és tanulságos kísérleteket láthattunk. Ezt a helyet nem felejtjük el, mindenkinek ajánlani tudom! Az ebédet követően hazafelé indultunk, örömünkre immár a nap is kisütött. Útba ejtettük Tapolcát is, ahol lementünk a Malom-tóhoz. Itt egy tiszta vizű tóban láthattunk különleges, színes halakat. Majd Keszthelyen vacsoráztunk és lesétáltunk a mólóhoz. A Balatonon úszkáló hattyúk seregeiben gyönyörködtünk.

Este fáradtan szálltunk ki az autóbuszból. Izgatottan meséltük el itthon maradt társainknak a hétvége megannyi felejthetetlen élményét. Remélem, ők is részesei lehetnek majd ilyen utazásnak.