Dél-Dunántúli Régió

Közlemény

Tájékoztató

Vidám februári programhétvége

Február végén hatalmas hóesésben indult útnak csoportunk, az AJKP-s 9. évfolyam Nagykanizsáról. A fővárosban azonban tavaszias eső várt bennünket. A két hónapos kimaradás után már mindenki nagyon várta a közös utazást.

A szállásunk elfoglalását követően megebédeltünk, majd átmetróztunk Pestre. A Magyar Nemzeti Múzeumban megtekintettük a koronázási palástot és a hazánk történelmét bemutató tárlatot az államalapítástól a rendszerváltásig. Innen vacsorázni mentünk, majd földalattival a Városligetbe indultunk. A Hősök terét ezúttal éjjeli fényben láthattuk. Innen a Fővárosi Nagycirkuszhoz sétáltunk, s közben kis kitérőt téve meglestük a műjégpályán korizókat. A cirkusz műsorának címe: Magyar cirkuszcsillagok volt, s ennek megfelelően a hazai előadók legjobbjait láthattuk. A közel 2 és fél órás előadás változatos és látványos programot kínált. Innen hazametróztunk a kollégiumi szállásunkra.

A vasárnapi program közös reggelivel indult, majd rövid átöltözés, készülődés után elindultunk a Pesti Színházba, ahol A dzsungel könyve című musicalt tekintettük meg. A túlfűtött színházban nehéz volt éberen figyelni a darab dramaturgiáját. Ettől függetlenül a remek zenei betétek és a fergeteges táncelőadások maradandó élményt biztosítottak. A finom ebédet követően szabadprogramot kaptunk, majd a táskáinkat felvéve visszasétáltunk a pályaudvarra. A vacsoránkat megkaptuk s vidám hangulatban vonatoztunk vissza a télbe, Nagykanizsára.

A kirándulás megalapozása volt a pénteki nap, amikor a délutáni tanóra után a Zalagyöngye Néptáncegyüttes vezetőjétől tanulhattunk moldvai csángó kör- és páros táncokat a rögtönzött kollégiumi táncházban. A vacsoránkat követően felköszöntöttük iker csoporttársainkat, akik a hétvégén ünnepelték születésnapjukat. Néhány társunk és a csoportvezető két tortát sütött számukra, melyet természetesen mindenki megkóstolt. Nem is tudtuk eldönteni, hogy a puncsos vagy a csokoládés volt az ízletesebb.