Civil hírek

Tehetséggondozás

Természet

Egri csillagok

Pénteken a hosszú iskolai órák után izgatottan vágtunk neki, hogy meghódítsuk egyik legszebb városunkat, Egert. Három és fél óra zötykölődés után megérkeztünk szálláshelyünkre. Az út fáradalma, nem tarthatott vissza minket, hogy felderítsük a törökök által bevehetetlen várost. Másnap izgalmas programok sokasága várt ránk. A szombati nap folyamán egy érdekes kiállításon vettünk részt. A szemfényvesztés kiállítás „megtekintésével” megtapasztalhattuk, hogyan közlekednek, élik mindennapjaikat azok az emberek, akik látássérültek. Egy teljesen sötét helységbe vezettek le bennünket, ahol ki kellett találnunk éppen hol járunk, milyen tárgyak vesznek körül bennünket. Felejthetetlen élmény, mindenkinek csak ajánlani tudjuk.

Eger város azért is érdekes az alföldi emberek számunkra, mert a föld alatt is van élet. Egy régi pincerendszert nézhettünk meg, Város a város alatt kiállítás címen. Az esti programot mozival és városnézéssel töltöttük. Kihagyhatatlan volt a Szépasszony völgy meglátogatása is. Vasárnap Szilvásváradra utazott át kis csoportunk. Itt megtekintettük a Lovas Múzeumot és Ménesistállót, ahol régi lovas kocsik sorakoztak fel és persze lovakat simogattunk. Megnézhettünk egy kis filmet a híres ménes történetéről. A kirándulásról nem hiányozhatott a túra sem, ezért elsétáltunk a Fátyol vízesésig. Megérte a fáradságot, hiszen már az oda vezető úton is csodálatos táj tárult elénk. A túra után ebéddel zártunk kirándulásunkat, majd fáradtan, de élményekkel telve indultunk vissza Kiskunfélegyháza felé.