Felhívás

Színház

Tájékoztató

Sí tábor Zdiarban

2014. február 3-án újra útnak indult a hajdúböszörményi kollégiumból a 25 fős csapatunk. A cél Szlovákia túlsó fele Zdiar volt, ugyanis már 6. éve van lehetőségünk, mint AJKP-ban résztvevő diákoknak sí táborban való részvételre, ha tanulmányaink és magatartásunk nem kifogásolható.

Reggel  7.30-kor volt az indulás. ekkor már túl voltunk az első izgalmakon, mivel előző este overált válogattunk magunknak.  Annak ellenére, hogy nagyon hosszú út elé néztünk, nem volt unalmas, mert a társaság nagyon jó volt. A Szepesi várhoz érve, ami az első nagyobb pihenő volt, mégis jól esett felsétálni a várhoz, ami sajnos zárva volt, de csodás panoráma tárult elénk. Utunkat tovább folytatva és egyre közelebb érve a célhoz  kezdett elfogni bennünket az aggodalom:  alig volt hó. De aztán hamar túltettük magunkat rajta, mert okos kis társaságunk úgy vélte - helyesen -, hogy a pályán biztos gondoskodnak róla.

Késő délután érkeztünk meg a szállásra, ahol 2-3-4 ágyas, kényelmes és szép szobákban lettünk elhelyezve. A vacsora mindenkinek jól esett, s a hosszú nap után jól esett a pihenés is.

Másnap a kiadós reggeli után kezdetét vette a síelés. A sífelszerelés kiosztása után jöhetett a tanulás, gyakorlás. Mi, akik már több alkalommal is részt vettünk a táborban, szívesen segítettünk a kezdőknek, így többnyire ők is hamar ráéreztek, s együtt élvezhettük a lesiklást. Estére mindenki kellemesen elfáradt, de alig vártuk a másnap reggelt, hogy újra „talpra pattanhassunk”.

A szerdai napot ismét a síelésnek  szenteltük.  Az előző naphoz hasonlóan szintén a pálya büféjében ebédeltünk. Különben a pályán este 5 óráig lehetett maradni. Az időjárás ekkor még kedvező volt.

Csütörtök reggel túráztunk. A sípálya mentén sétáltunk fel a gerincre, ahol végigmenve a falu túlsó felén jöttünk le. Ebéd után Zakopanéba látogattunk, amit a jellegzetes sajtárúsok, az élőszobrok és a sok bazár tett hangulatossá. Az egész délutánt itt töltöttük.

A pénteki  és a szombati napon szinte már mindenki - magunkhoz képest - profi módon síelt, csak az időjárás nem volt kedvező, ugyanis hatalmas köd ereszkedett a pályára, ami nehezített bennünket a sorverseny folyamán is, bár ez plusz kihívást jelentett. A szombati síelést a felszerelés visszaadásával zártuk, de még nem fejeződött be a nap: a csapatverseny további feladatai ( rajzolás, versírás, totó a táborról) még vártak ránk, s vacsoránál került sor az eredményhirdetésre. Minden csapat nagyon szépen teljesített és a versek felolvasásakor jókat nevettünk.

Vasárnap reggeli után bepakoltunk a buszba, s elindultunk haza. A soliskoi menedékházhoz lanovkával mentünk fel.  Igaz fáztunk, de mégis csodálattal néztük a körülöttünk húzódó hegyeket és a gyönyörű panorámát. Innen  újra buszra szállva meg sem álltunk Aggtelekig, ahol a finom ebéd várt ránk.  Este 7 óra körül érkeztünk vissza Hajdúböszörménybe a kollégiumba.

Nagyon hálásak vagyunk Tatár Antal és László Tibor Tanár Uraknak, akik minden évben megszervezik nekünk a tábort, lehetővé téve ezzel, hogy olyan sportot próbálhassunk ki, olyan helyekre jussunk el és olyan élményekkel gazdagodhassunk, amit talán önerőből soha nem kaphattunk volna meg.
  Végzős diákként nagyon sajnálom, hogy többet nem vehetek részt ilyen táborban, de mindig mosollyal az arcomon és hálával fogok visszaemlékezni ezekre a táborokra.