Felhívás

Színház

Tájékoztató

Kőszeg és környéke

Újabb felejthetetlen programhétvégén vehetett részt a 10.k  AJKP-s csoport 2013. május 16-20. Ezúttal nem csak Magyarország határain belül mozogtunk, hanem a szomszédos Ausztriába is átlátogattunk.
  Csütörtök reggel indultunk el a Hajdúböszörményből és délután kettő óra körül érkeztünk meg Kőszegre a szállásunkhoz. Délután megismerkedtünk Kőszeg nevezetességeivel (Jurisics-vár, Marcipánmúzeum, Öregtorony). Vacsora után kisebb csoportokban sétáltunk a városban, akinek pedig nem volt kedve az a szálláshelyen maradt.
  Pénteken reggeli után Bécsbe indultunk. Bécsben az első állomásunk a Schönbrunn-i kastély volt. Itt egy nagyon szimpatikus hölgy vezetett körbe bennünket mind a kastély parkjában, mind a kastély belsejében. A park egyszerűen lenyűgöző volt, precízen megtervezett és gondosan karbantartott. A kastély belseje pedig hihetetlenül impozáns, díszes és monumentális volt. A kastély megtekintése után buszos városnézés következett, majd amikor beértünk a belvárosba leszálltunk és gyalog folytattuk a városnézést a történelmi városrészben. A Hofburg épületei között sétálva az ember úgy érezte, mintha 150-200 évet ment volna vissza az időben. A környéken mindenki lovaskocsival, vagy biciklis kocsival utazik. Teljesen el voltunk varázsolva. Megtekintettük a Szent István Dómot, amely csodálatos volt mind kívülről, mind belülről. Késő délután értünk vissza a szálláshelyünkre, ahol a rossz idő miatt mindenki bent tartózkodott és egymást szórakoztattuk késő estig.
  Szombaton Sopronba kirándultunk, ahol megismerkedtünk a történelmi belváros nevezetességeivel és látogatást tettünk Storno Ferenc (kéményseprő) életét bemutató múzeumba. A múzeum után megebédeltünk a főtér közelében, majd nem messze Kőszegtől megtekintettük a Széchényi Múzeumot (a Legnagyobb Magyar).  Ezután a Kőszegi-hegységbe utaztunk, ahol rövid gyalogtúrát tettünk és felkerestük az Óház-kilátót. Este ismét szabadidős program volt, amelyet néhányan a város főterén töltöttek el.
  Vasárnap a szállás elhagyása után Győr felé vettük az irányt és a buszból megcsodálhattuk a várost. Győr után Tata felé indultunk, megebédeltünk és onnan egyenesen hazafelé indultunk  „böszibe”.
  Csodálatos négy napot töltöttünk el Kőszegen és környékén. Vasárnap este rengeteg új élménnyel és feltöltődve érkeztünk vissza Hajdúböszörménybe. Számomra a legfelejthetetlenebb a bécsi kirándulás volt és az, hogy abban a parkban jártam,  azon padlón sétáltam, amelyen korábban Sisi hercegnő is sétált.