Államigazgatás

Tájékoztató

Tehetséggondozás

Három kívánság

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy iskola Kisterenyén. 50 vagy talán már több éves is volt.

Oda igencsak érdekes diákok jártak. Például énekesek, táncosok, jók és rosszak. Én is oda jártam. Két osztálytársammal elterveztük, hogy a régi osztályfőnökünk által rendezett horgászversenyen részt veszünk.

Így is történt. Reggel korán felkeltünk, elindultunk a verseny helyszínére, Ceredre. Mihelyst odaértünk, rögtön hozzákezdtünk az előzetes feladatokhoz. Aztán pedig a horgászat kezdődött. Nagyon sok idő telt el, mire a legelső halat kifogtuk. Sajnos a halacska úgy bekapta a horgot, hogy egy kisebb műtétet kellett elvégezni a horog kivételéhez. Hála Istennek, a halnak nem lett semmi baja.

Miközben a hallal voltunk elfoglalva, az arra randalírozó gyerekek belerohantak a horgászzsinórba, ami elszakadt. Egy új szereléket kellett készíteni, ami sok időt vett igénybe. Megérte, mert utána folyamatosan fogtuk ki egymás után a szebbnél szebb halakat.

A huszadik hal megszólalt. Megkért minket, hogy dobjuk vissza a tóba, cserébe pedig teljesíti az osztályunk minden tagjának három kívánságát. Beleegyeztünk, de nem kívántunk akkor még semmit, mert azt gondoltuk, hogy csak képzelődtünk.

Horgásztunk tovább. Hamarosan megfújták a versenyt lezáró sípot.

Ebédeltünk, utána pedig kihirdették az eredményt. A mi csapatunk lett az első.

A halról nem hallottunk ezután semmit.

Az osztállyal két hét múlva elmentünk kirándulni. Egy út menti tóban a beszélő hal megjelent és így szólt: - Megígértem, hogy teljesítem az osztály kívánságait, és most itt vagyok.

- Én egy nagy tortát, egy házat..
  - Én egy kocsit..
  - Én …
  - Én…

A hal már elúszott, de én még nem kívántam semmit. Mit volt mit tenni, nem kívánhattam már.

Néhány nap múlva egy kis patak mellett ballagtam, mikor megszólított egy halacska.

-  Megígértem, most teljesítem a te kívánságodat is. Mondd, mit szeretnél!

- Első kívánságom: béke, szeretet, boldogság a családomban. Második kívánságom: APA. Harmadik kívánságom, hogy mindenki szívében nyíljon ki a szeretet rózsája.

A hal teljesítette kívánságaimat. Osztálytársaim és tanáraim pedig mindig életem kedves emlékei maradnak.