Érdekességek

Oktatás és képzés

Projekt

Sport / fittness / szabadidő

Utazás a bécsi adventi vásárba
A Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium tanárai és diákjai 2013. december 14-én szombaton, bécsi kiránduláson vettek részt. Kora hajnalban indultunk útnak. Álmosak voltunk, de mégis izgatottak, hogy mi vár ránk Bécsben. Megálltunk reggelizni a Hatvanas Fogadóban, ahol bőséges ellátásban részesültünk. Következő megállónk a  német határ közelében, Kittsee városában volt, ahol csokoládégyár működik A Hauswirth Kittsee Csokoládégyár Ausztriában, Mosonmagyaróvártól 38 km-re, Bécs és Győr között félúton kisebb kitérővel érhető el, közel a magyar és a szlovák határhoz.
A csoki- manufaktúra 1949 óta működik családi vállalkozásban. Évente 120 dolgozó mintegy 2.000 tonna csokoládéból állít elő kiváló ízű, ellenállhatatlan finomságot a legmagasabb minőségben. Specialitásaik elsősorban a húsvéti, mikulás és karácsonyi figurák, de mellette más termékekkel is csábítják a látogatókat és vásárlókat.  Három boltjukban hatalmas tömeg volt, ahol vásárlás előtt meg is kóstolhattuk a finomabbnál finomabb csokoládékat. Megpakolt szatyrokkal szálltunk fel a buszra. Következő úti célunk Bécs adventi vására. A város szélén, az Ernst Happel Stadion mellett parkoltunk, ahonnan metróval utaztunk tovább. Rövid séta vezetett a vásárig, útközben megnéztük a Rathaus épületét és a Votivkirche fogadalmi templomot. A templomban egy szertartás zajlott, amit meg is nézhettünk. Ezután indultunk a forgatagba. A hagyományos Wiener Christkindlmarkt (bécsi adventi varázslat nevű karácsonyi vásár) alkalmából a Rathausplatz fénylő mesevilággá változik. A körülbelül 150 stand karácsonyi ajándékokat, fenyődíszeket, édességeket és meleg italokat kínál. A környező fák pedig ünnepi díszben csillognak és fényárba borítják a környéket.
A vásárban nagyon sok ember volt, csak lépésben tudtunk haladni. A pavilonoknál, a szebbnél- szebb ajándékok között válogattunk.
A varázslatos vásár után fáradtan és elégedetten, ajándékokkal felpakolva indultunk haza.