Életmód

Kultúra

Sport / fittness / szabadidő

Nyelvtanulás Spanyolországban

2008. május 21.-én egy fantasztikus kaland vette kezdetét, amely döntően meghatározta az Arany János Kollégiumi Programban (VÁGSZI) résztvevő diákok életét.

A tanulók és kísérő tanáraik 7 napot töltöttek Spanyolország egyik kedvelt tengerparti kempingjében, Cala Llevadóban. Hogy mennyi élményben volt részük, arra két oldal is kevés lenne, hogy elmeséljék, így csak pár sorban számolnak be az ott eltöltött szép napokról.
Természetesen a kint töltött egy hét során, projektszerű munkát is végeztek tanulóink: Hivatásos nyelvtanár segítségével megismerkedtek a spanyol nyelv alapjaival, a Katalán kultúrával, a környék földrajzi és épített nevezetességeivel, a hátrányos helyzetű fiatalok segítésével, az ott kialakult jó gyakorlatokkal, népszokásokkal.

Reggeli eligazítás a kempingben

A diákok útinaplója:
Baktalórántházáról indulva Szlovénián, az olasz és francia riviérán keresztül jutottunk el a bikaviadalok őshazájába, Spanyolországba. Fárasztó 32 órás út után természetes volt, hogy az első napot pihenéssel töltöttük, ami magába foglalta a környék felfedezését is. Mindannyian életünkben először pillantottuk meg a tengert, a maga csodálatos kékségében és lenyűgöző nagyságában.

A háborgó tenger

A pihenőnapot követően bőséges reggeli után indultunk Spanyolország második legnagyobb városába, Barcelonába. Egy egész napos kirándulás vette kezdetét, megismerkedtünk a város nevezetességeivel, úgy mint a Colombus emlékmű, a Gaudi házak, a település középkori városrésze, valamint az olimpiai stadion. Sokunk számára jelentett nagy élményt a délutáni korzózás a belvárosban, ahol valódi spanyol piaci hangulat tárult a szemünk elé. Az esti órákban Európa második legnagyobb szökőkútjának zenés játéka varázsolt el bennünket.

A Colombus emlékműnél

Következő úti célunk Monserratba vezetett, ahol a hegy tetején lévő kolostorban Spanyolország második leglátogatottabb Szűz Mária szobra, a Fekete Madonna tekintett ránk. Nevét onnan kapta, hogy évszázadok alatt a mellette imádkozók gyertyáinak füstje feketítette be a kis Jézus és édesanyjának arcát. A hagyomány úgy tartja, ha a szobrot megérintjük s kívánunk valamit, akkor vágyunk valóra válik. A kolostor környékén kirakodó árusok hada kínálta portékáját és sajt termékeit.

A monserrati kolostorban

Délután megálltunk Barcelonában s megnéztük a város futballcsapatának múzeumát és pályáját.

A FC Barcelona stadionja

Egy pihenőnap után a kemping közelében lévő aquaparkba látogattunk el. Egyik részében számtalan csúszda, a másikban pedig delfinárium fogadott minket. Lenyűgöző volt látni mind a fókák, mind pedig a delfinek elbűvölő intelligenciáját, gyermeki játékosságát. A bemutatójuk délelőtt kezdődött, az egész délutánt pedig a csúszdák kínálta élményeknek szenteltük.
A hazautazás előtti napon gyalogtúrát tettünk a kemping közelében lévő kis halászfaluba, Tossa de Mar-ba. Gyönyörű látványt nyújtott itt is a tengerpart, melynek határát a középkorban épült vártornyok jelölték. Innen hajóval indultunk az ugyancsak festői szépségű Llorett de Mar-ba, ahol a még meglévő pénzünket költöttük el, családtagjaink, ismerőseink részére.
A kirándulás alkalmával (szabadnapokon) lehetőségünk nyílt a spanyol nyelv alapjait elsajátítani, hiszen a vendéglátóink engedélyével beülhettünk a délelőtt zajló spanyol órákra is, melyet anyanyelvi tanár oktatott.

Nyelvtanulás közben

Mit is nyújtott számunkra ez az utazás? Megismerkedtünk egy nyugat európai ország kultúrájával, szokásaival, közelebb kerültünk történelméhez. Bepillantást nyerhettünk mindennapi életükbe, amelyre jellemző a derű, a nyugalom s a mosoly.

És a barátságos part

7 nap elteltével fájó szívvel vettünk búcsút vendéglátóinktól, a településtől, az országtól, melynek hangulata és emléke sokáig végig kíséri életünket.

Köszönettel tartozunk kísérő tanárainknak Kálya Pál programfelelősnek és Csabai László nevelőnek, akik a tanulmányi út során a segítségünkre voltak.