AJKSZP

Középiskola

Oktatás és képzés

Sport / fittness / szabadidő

Lengyelország: megrendítő és izgalmas utazás

A szolnoki szakiskolai program utazást szervezett a közelmúltban Lengyelországba, ahová a legtöbb diák most jutott ki először. Számunkra ez a tanulmányi kirándulás nagyon tanulságos volt, mert gyarapíthattuk a tudásunkat és új élményekben részesülhettünk.

Nagyon megrázó volt az Auschwitzi haláltábor, mert most nem filmen, hanem a helyszínen tekinthettük meg a régmúlt borzalmait. Zakopanéban megkóstolhattuk Lengyelország jellegzetes sajtját, ami nagyon elnyerte a tetszésünket. Krakkóban - Lengyelország régi fővárosában - rengeteg látnivaló volt. Igazán élmény dús volt az a nap, amit ott töltöttünk el. Wieliczkában is jártunk, ahol a legnagyobb sóbánya található. Érdekes volt Lengyelország fő jellegzetessége, a sok templom.

A szállás nagyon tetszett mindenkinek, főként a „wifi” elérhetőség miatt, ami a diák számára az „életet” jelenti. A vacsorát étteremben fogyasztottuk el, ahol lengyel ízlés szerint kóstolhattuk meg az egyes ételeket. A szép táj, a tiszta levegő fenomenális volt. A hazafelé vezető úton tutajoztunk egy folyón, ahol nagyon izgultunk. Végül sikerült feloldódnunk, mert a hegyek a figyelmünket elvonták a sebesen sodró vízről, így egy új élménnyel gazdagodtunk. A tanulmányút a diákok, és a pedagógusok számára is nagyon hasznos és tanulságos volt.