AJKSZP

Oktatás és képzés

Sport / fittness / szabadidő

Randevú a repülőemberrel

A szolnoki Városi Kollégium kilencedikes csoportjának októberi programhétvégéjén Debrecenbe utaztunk. Sosem gondoltam volna, hogy két nap alatt ennyi sok szép élményben lehet részem. Emlékezetes marad számomra a Nagytemplom, a Csonka-torony, a Munkácsy-trilógia, a Református Kollégium, a nagyerdei Botanikus Kert és Az igazi da Vinci kiállítás. A sok élmény közül a legjobb mégis a mediterrán élményfürdő volt.

Szolnoki kollégisták a debreceni Kossuth téren

Miután megérkeztünk szálláshelyünkre, a Váci Mihály Középiskolai Kollégiumba, elmentünk sétálni a belvárosba. A baj csak az volt, hogy néhányan fáztunk a hirtelen ősziesre fordult időben. Másnap délelőtt elmentünk a Nagytemplomba. Nekem a legemlékezetesebb a több tonnás harang volt és a toronyba felvezető, meredek, recsegő, nyikorgó lépcső.

Háttérben Debrecen egyik jelképe, a Csonka-torony

Ezt követően felkerestük a Református Kollégiumot, ahol Móricz Zsigmond élt és tanult. A kollégiumnak a maga korában is hatalmas volt a könyvtára, amely ma múzeumként látogatható. A következő élményem a Déri Múzeumhoz fűződik, ahol megnéztük Munkácsy Mihály három óriási festményből álló trilógiáját Jézus életéről. A keresztre feszítési, a megvádolási jeleneteket nagy érdeklődéssel szemléltem.

A "LÓ", mint turisztikai attrakció

Délután elmentünk a nagyerdei Botanikus Kertbe, ahol sok újfajta növényt láttunk. A Debreceni Egyetem épületét belülről is megtekintettük, majd az előtte lévő, esténként színesen világító szökőkutat csodáltuk meg. Különlegesség az egyetem mellett álló, rózsabimbót formázó szobor, amit az 1956-os forradalom emlékére állítottak fel. A nap fénypontja Az Igazi da Vinci kiállítás volt, ahol megtudtuk, hogyan tervezte formába, illetve bronzba önteni a művész a Kolosszust, az általa megálmodott óriási lovat, aki  persze még sok mindent feltalált. Például felfedezte többek között a tükörírást, a szélerősségmérőt, a golyóstollat, a fénytörést és számos kísérletet folytatott a repülőemberrel is.

Csöppnyi "Afrika" - a mediterrán élményfürdő

Vasárnapi programunk is izgalmasan telt, mert délelőtt az Aquaticum mediterrán élményfürdőben kipróbálhattuk az óriási csúszdákat és a pezsgőfürdőket. Egyszóval nagyon érdekes volt mindez. Nagyon boldog vagyok, hogy tagja lehetek ennek a programnak. Hálás szívvel gondolok arra, hogy megnyílik előttem a világ, és mennyit tanulhatok még az elkövetkezendő öt év alatt.