Dél-Dunántúli Régió

Közlemény

Tájékoztató

Őszi kikapcsolódás a Balatonnál

Szeptember végén egy remek hétvégét töltöttünk a Balaton mellett. Buszunk délelőtt érkezett velünk Nagykanizsáról Balatonfüredre. Először a szépen felújított városközpontot és a móló környékét fedeztük fel, majd felsétáltunk a Jókai emlékházhoz. Nagy érdeklődéssel néztük végig a híres író különleges iparművészeti tárgyakkal berendezett 19. századi nyári rezidenciáját. Az időutazás ezzel nem ért véget, hiszen utazásunkat a Romantikus Reformkor című rendezvénysorozat idejére terveztük. Hamarosan színpompás, látványos, a korabeli öltözködési kultúrát megjelenítő felvonulást láthattunk. Főleg mi lányok irigykedtünk, több csodás ruhát szívesen felpróbáltunk volna magunk is. A szálláshelyünk elfoglalását követően ebédelni indultunk. Az ízletes étkek elfogyasztása után pihenőt kaptunk, majd visszatértünk a belvárosba az esti programokra. Előbb a Tagore sétányon korzóztunk és válogattunk szuvenírt a kirakodóvásárban. Később a Szívkórház előtti téren megtekintettük az Anna bálok helyszíneként elhíresült palotát. Napnyugtakor karusszelt, vagyis lovas keringőt mutattak be a csinos huszárok és lovas hölgyek. Különleges volt, ahogy a hihetetlenül ügyes lovak rendkívül kecsesen mozogtak a jól begyakorolt koreográfiára. A sötét beálltával kezdetét vette a tűzzsonglőrök mutatványa. Fiatal lányok csapata zenére adta elő veszélyes, de nagyon látványos műsorát. Számomra ez a program volt a nap legizgalmasabb része. Este együtt sétáltunk vissza szálláshelyünkre. Az apartman házban kényelmesen megvacsoráztunk, aztán kis napzáró beszélgetés után nyugovóra tértünk.

Másnap bőséges reggeli után indult a napunk. Előbb feltúráztunk a kellemes napsütésben a Jókai-kilátóhoz, ahonnan mesés látvány tárult a szemünk elé, középpontban a Balatonnal, majd a hegy belsejét is megtekintettük a Lóczi-barlangban. Finom ebéd után indult buszunk Balatonfűzfőre. Itt a kalandparkba váltottunk belépőt, ahol a bob pálya nyújtott feledhetetlen élményeket mindenkinek. Kicsit féltem kipróbálni, mert még nem volt tapasztalatom ilyen eszközzel, de kellemes meglepetésben volt részem. Mindenkinek nagyon tetszett, csak ajánlani tudom. A szomszédban kültéri fittness eszközöket próbálhattunk ki játszótér jelleggel. Sokat nevettünk itt is. Ezt követően elutaztunk a löszfalakat megnézni, majd Siófokon álltunk meg hosszabb időre. Itt megtekintettük a felújított belvárost és kisétáltunk a mólóra kacsákat és hattyúkat etetni, valamint gyönyörködni a sok kecses vitorlás hajóban. Végül megvacsoráztunk és élményekkel telve utaztunk vissza kollégiumunkba, ahol az otthonról visszaérkező diáktársainknak meséltük el a hétvége eseményeit.

Bogdán Judit (11. évfolyam)