Dél-Dunántúli Régió

Tájékoztató

Zalai barangolás

Zala megyei kirándulás

Első AJKP-s kirándulásunk kedves falvakba vezetett, amelyek Zala megye nyugati dombjai között bújnak meg. Az augusztus végi balatoni gólyatáborunk alatt jól összekovácsolódott a csapat. Így várakozással néztünk az első tanévi kirándulás elé. Pénteken este érkeztünk Bázakerettyére, ahol szállásunk elfoglalása után az udvaron kolbászt és krumplit sütöttünk nevelőink, Gyula bácsi és Zsuzsa néni segítségével. A finom vacsora után szabadidőt kaptunk, ami nagyon gyorsan eltelt. Másnap reggeli után indultunk a vasútállomásra, hogy a Kistolmács és Csömödér között közlekedő erdei kis vonattal Pákára utazzunk. A csodás őszi erdő sok látnivalót kínált utunk során. Pákán először Öveges József fizikus professzor szülőházába mentünk, itt sok érdekességet megtudhattunk a nagyszerű tudós-előadóról. Majd a község barokk templomát tekintettük meg. Innen a bunkerekhez vezetett utunk. Este visszatértünk szállásunkra. Vasárnap Budafára utaztunk, ahol az olajfúrás történetéről hallgathattunk előadást és kiállítást nézhettünk meg. Következő állomásunk az arborétum volt, itt sok érdekes növényt tanulmányozhattunk. Az egész hétvége alatt nagyon jól éreztük magunkat. Sok szép fotó készült, remek volt a hangulat, hiszen jó volt a társaság. Már nagyon várjuk a következő kirándulást.

Szabó Erika (előkészítő osztály)