AJTP

Irodalom

Szép vagy Alföld!

A gólyák első kirándulása

Október 11-én, szombaton elindultunk az első megyén kívüli kirándulásra: Hortobágy és Debrecen volt az úti cél.

Reggel 8 órakor indultunk el a kollégiumunktól. Még mindenki nagyon fáradt volt, mert előtte való  este a gólyabálon mulattunk. és senki sem pihente ki magát igazán. A Hortobágyon első programunk a játszótérre vezetett, ahol  legalább mindenki felébredt. A játszótér után a Látogatóközpontban megismerkedhettünk különféle foglalkozásokkal, például azt is megtudtuk, hogy mi a különbség a kopjafa és a  fejfa között.
Ezek után a  Madárkórházba látogattunk el, ahol a kórház igazgatója  vezetett minket, s láttunk sok sérült, éppen gyógyuló madarat.
A kórház után ismét játszótereztünk, ahol az osztályfőnökünk már kételkedett abban, hogy mi tényleg gimnazisták vagyunk-e. De a nevelőtanárnőnk kiállt mellettünk mondván , hogy csak  a gyermekkorunkat éljük ismét át.
 A szórakozás után megnéztük a híres kilenclyukú hidat és benéztünk a Pásztormúzeumba.
A pusztán még egy hosszú kaland várt ránk, elsétáltunk az állatsimogatóba.
Sok szép állatot láttunk, és közelről megnézhettünk a szürkemarhákat is.
Utunk Debrecenbe vezetett tovább. Délután 4-kor indultunk el, s megérkezésünk után első dolgunk az volt, hogy elfoglaljuk a szálláshelyünket. Megkaptuk a szobákat, s este kimentünk a főtérre, megnéztük a gyönyörűen kivilágított Nagytemplomot, és egy órán át  szabadok voltunk, sétálgattunk  Debrecen utcáin.
 Másnap reggel már 7-kor ébresztő lett volna, de kikönyörögtük, hogy legalább fél 8-ig had aludhassunk. Ez SIKERÜLT.
Reggeli után  elindultunk megnézni a Református Kollégiumot, nagy élmény volt Nyilas Misi iskolájában járni.
A kollégiumot követően a Déry Múzeumba mentünk. Ott is szép volt minden, csak a végére nagyon kimerültünk. Majd elmentünk ebédelni,  s annyira jól laktunk, hogy hazafelé mindenki aludt a buszon.
       Egyszóval nagyon jól éreztük magunkat, jól elfáradtunk, de sokat tanultunk.