Civil hírek

Tehetséggondozás

Természet

Székelyföldi nomád lovastábor

2012. június 24-én (vasárnap) indultunk el a kollégiumból 39 tanuló és 3 kísérő kolléga társaságában a tanévet záró erdélyi lovastáborunkba. Célállomásunk Gyergyószentmiklós, Hargita megye harmadik legnépesebb városa, az egykori Gyergyószék központja, pontosabban a mellette fekvő Hagymás-tető volt.

A tanulók már délután 13 órától bejöhettek a kollégiumba és mindenki kapott – igény szerint – felszereléseket, illetve a helyes csomagolást is ellenőriztük. A buszba történő bepakolást követően a csapat együtt megvacsorázott, majd este fél hétkor elindultunk a több mint 600 kilométeres buszos etapra. Az út 11 óráig tartott, az éjszakát a buszon töltöttük és csak 2-3 óránként tartottunk rövid pihenőket.

Reggel fél nyolckor érkeztünk a Gyergyószentmiklós határában lévő 4-es kilométerkőhöz, ahol már vártak ránk. Szekerekkel és kocsikkal a hegyre vittek bennünket, majd azonnal hozzáláttunk a tábor kialakításához. Délután feltérképeztük a környéket, közösen megvacsoráztunk, majd a hosszú utazás okozta fáradtságra való tekintettel mindenki korán nyugovóra tért.

Kedden reggel hétkor ébredt a csapat, majd közösen megreggeliztünk. A nap alapvetően a legfontosabb lovas ismeretek elsajátításáról (nyergelés, csutakolás és patkótisztítás) szólt és csak az ebéd, illetve a vacsora szakította meg. Este, a vacsorát követően hatalmas tábortüzet raktunk és 23 óra körül mindenki nyugovóra tért.

A szerdai nap egy nagy, buszos kirándulásról szólt. Az ébresztőt és reggelit követően járműre szálltunk és a Békás-szoroshoz mentünk, ami egy tektonikus eredetű szurdokvölgy Hargita megye észak-keleti részén, a Békás-patak völgyében. A szorosban tett sétát követően átmentünk, a Gyilkos-tóhoz, ahol először megebédeltünk, majd tettünk egy rövid sétát a tó partján. Körülbelül 16 órakor indultunk vissza táborhelyünkre, ahol először megvacsoráztunk, majd ismét tábortűz előtt melegedhetett és énekelhetett a csapat.

Csütörtökön – elegendő lovászati ismeret birtokában – nekivágtunk egy 28 kilométeres túrának Fehérmezőre. A csapat egyik része szekéren, többen gyalogosan, illetve lóháton tették meg az utat. A mezőre érve felkerestük egy csángó pásztorember juhkarámját és kunyhóját (esztena) és megkóstoltuk a brinzát (juhsajt és túró). Délután 5 óra körül indultunk vissza a Hagymás-tetőre, ahol a nap a szokásos menettel zárult.

Péntekkel elérkezett az utolsó nap. Sátrat bontottunk és felpakoltunk a szekerekre. Néhányan, Szikszai tanár úr vezetésével a közeli patakhoz mentek egy utolsó fürdőzésre, majd az ebédet követően elindultunk lefelé, Gyergyóba. A város szélén mindenki buszra szállt és a hazaindulás előtt még tettünk egy rövid kitérőt a városban.

Körülbelül fél hat magasságában indultunk haza az E60-as úton. Néhány pihenővel beékelve reggel fél 6-kor érkeztünk Félegyházára.