Civil hírek

Tehetséggondozás

Természet

Zempléni barangolások

Első célállomásunk 11 órakor volt Tolcsván a Tokaji Kereskedőház Palackozó és Feldolgozó Üzemében, ahol Zsurik Sándor főborász vezetett körbe minket a szőlőfeldolgozás és borpalackozás világában.

Onnan Szegire mentünk a Tokaji Kereskedőház Pincészetébe. A bejárás után a pincészet mellett megebédeltünk. Aztán Sárospatak felé vettük az utunkat. Délután három órára Sárospatakon a Magyar Nemzeti Múzeum Rákóczi Múzeumában voltunk és ott hallhattunk egy kis vártörténelmet. A diákok nagy örömére a szállás a múzeum mellett volt. Este hétkor volt a vacsora. A brassóit követően egy közös esti mozizásra mentünk, ahol a Könnyű Nőcske című amerikai romantikus vígjátékot néztünk meg. 22:30-kor volt a takarodó aznap.

Másnap reggel hét órakor volt az ébresztő. A reggeli után Regéc szerepelt az útikönyvünkben. 9:15-re oda is értünk a várhoz. A várhegy megmászása után a hajdúböszörményi homokvárépítő verseny résztvevői vívtak egymással. A többi tanuló, aki nem szerepel a versenyben, egy tesztet töltött ki Endre Zsófia tanárnő segítségével a regéci vár történetével kapcsolatosan.

11:15-kor tovább indultunk Vizsolyba a Vizsolyi Idegenforgalmi és Ifjúsági Központba, ahol 2 csoportra lettünk osztva. Amíg az egyik csoport interaktív nyomdatörténeti kiállításon vett részt, addig a másik csoport ebédelt. Nem sokra rá, még kettő óra előtt, a református templomban voltunk. Ott Béres Béláné vezetett minket körül. Ahogy végeztünk időt nem pazarolva Göncre mentünk a Huszita-házhoz.

Onnan a szlovákiai Kassára mentünk át. Kassán a Dómot néztük meg. Egy páran fel is mentek a toronyba. Este hat óráig Kassa főutcáján sétálgattunk és ezt követően indultunk vissza Sárospatakra a szállásunkra. A visszaérkezés után a vacsora vette kezdetét. Ezt követően szabad programot kaptunk a városban, de nem sokára eljött a tíz óra, a takarodó ideje.

Vasárnap, a visszaindulás napján még volt annyi időnk, hogy elmenjünk Károlyfalvára, és onnan feltúrázzunk a Megyer-hegyi Tengerszemhez. Fél tízkor indultunk el Károlyfalváról a következő állomáshelyünkre, a Tiszalöki Vízerőműhöz.

A kirándulás végén Zsóka néni, a kollégiumvezetőnk tartott egy záró kört, ahol mindenki elmondhatta a legszebb élményét a hétvége folyamán.

Már csak az ebéd maradt hátra a tiszalöki Beregi Tisza Étteremben. Mindenki kellemesesen elfáradva pihent a visszaúton. Öt órakor már Kiskunfélegyházán is voltunk. Az i-re a pontot a vacsorakor jó megszokott brassói tette:-)

(G. László)

Előre!

Támadás!

A

Kassa belvárosa a dóm tetejéről