Államigazgatás

Tájékoztató

Tehetséggondozás

MÁTRAKERESZTESI HÉTVÉGE

Péntek este kézműves foglalkozás volt, tolltartókat készítettünk. Vacsora után moziba mentünk, az Emlékek őre című filmet néztük meg. Nagyon tetszett. Mikor visszaértünk a kollégiumba, pizzáztunk a szobánkban. Az enyém még meleg volt, megettem belőle három szeletet, többet nem bírtam, mert otthonról anyu sem engedett el vacsora nélkül. Szombaton már 6:30-kor kelnünk kellett, hogy elérjük a pásztói buszt. A reggelinél átbeszéltük az erdei kirándulás programját. Felszálltunk a buszra, és Pásztóig végig nagyon jó volt a hangulat. Kisterenyén felszállt Julcsi néni, Pásztón pedig Bea néni várt minket a férjével és három lehetőséggel: várunk a buszra; szétnézünk a környéken, amíg ideér a busz; illetve felülünk a platóra, és azzal megyünk Mátrakeresztesre. Mindenki a harmadik lehetőségre szavazott. Nagyon vicces volt így utazni, zenét hallgattunk és énekeltünk. Amikor odaértünk, már vártak minket.
Választhattunk szobát, ágyat, és mi dönthettük el, kivel szeretnénk egy szobában lenni. Kaptunk ágyneműt, lepakoltunk, és ebéd után túrázni indultunk. Jó hosszan gyalogoltunk az út mentén, hogy elérjük az erdőt. Julcsi néni megmutatta, hogyan kell iránytűvel tájékozódni. Igazán szép helyeken jártunk. Követnünk kellett a fehér és piros jelzéseket. Az erdőben volt egy patak, amiben hatalmas kövek voltak – mindenki azokon ugrált. Rengeteg féle gombát, virágot és mohát láttunk. Néhányan felmentünk a hegy tetejére, aztán vissza is fordultunk, mert sokan nem bírták a tempót. Ahogy visszaértünk a kőházba, megpihentünk, és délután megérkeztek a lovak.
Számomra ez nagy újdonság volt, nagyon tetszett. Két lovat hoztak. Érthetően elmagyarázták, hogyan vezessük őket, így már egyedül is tudtunk lovagolni. Kicsit izgultam, mikor felültem a lóra, mivel még soha nem próbáltam. A harmadik kör után már egyre magabiztosabb lettem, és elmúlt az izgalom. A lovaglás után íjászat következett. Ezen a téren már tapasztalt voltam, mert sokszor lőttem már íjjal. Az íjász látta rajtam, hogy van gyakorlatom, nekem nem is mutatta meg, hogyan kell használni. Jól lőttem, és büszke is vagyok magamra, mert első lövésem eltalálta a céltáblát. Vacsora után feladatlapokat töltöttünk ki közösen. Fürdés után azonnal elaludtuk, álmosak és fáradtak voltunk már.
Másnap reggel 8:30-kor keltünk, és az a döntés született, hogy én fogom tartani a reggeli tornát. Szerintem elég vicces volt, de az a lényeg, hogy mozogtunk egy kicsit. Julcsi néni természetismereti feladatokat készített nekünk, melyekben a túra tapasztalataira és az elhangzott ismeretekre kérdezett rá.
Meg kellett mérnünk a fa térfogatát, onnan megtudtuk a fa korát. Julcsi néni sokat játszott velünk. Megebédeltünk, a húsleves és a pörkölt nagyon finom volt. Összepakoltunk, és délután szabad foglalkozás volt.
Lementünk a buszmegállóba, vártunk. Pásztói átszállással mentünk vissza a kollégiumba. Összepakoltuk a holminkat és hazamentünk. Nekem nagyon tetszett ez a hétvége, remélem, lesznek még ilyen kirándulásaink. Jó volt átélni mindezt.